tisdag 22 juli 2008

Glittra



Min älskade vän, Sambo Och katt... Asså hon e min katt:) Hon har ju haft problem i ett år nu med kristaller i urinen:( vilket är väldigt oroande för MATTE (mig) är ju som ett vrak av oro...

Tanken på ett liv utan henne det fins lixom inte, svårt att förklara för er som inte har djur men det är underbart vad djuren ger en... de ser om man mår dåligt o de ser om man är glad:) HUr som helst så har hon ätit antibiotika tre gånger med den hon äter nu då... så nästa gång ville vetrinären undersöka henne igen o sen efter det ha ett samtal om hur vi skulle gå vidare... och med det menar han om ja vill kämpa för min lilla vän elle rom jag vill ta bort henne?? och för mig är det inte något val som jag ska ta för det valet är redan gjort KLART jag ska kämpa för henne kosta vad det kosta vill, då är det operation som gäller om det kommer tillbaka igen och det kostar DYRA pengar:( men hon e mitt allt:) Har redan gått igenom 4 operationer med Nemo (Min vovve för er som inte vet) Hans knäskål hoppade ur led när han var 4 månader gammal och då tyckte vetrinären att vi skulle avliva honom för hans ledvätska hade runnit ut o han mena att det skulle bli väldigt kostsamt för oss att "fixa" honom...men vad gör man inte, hela hans behandling med medicin o operationer o undersökning gick på runt 90 tusen kronor som tur var är han försäkrad hos AGRIA med värsting försäkring så ja fick väl punga ut med cirka 15 tusen själv så det var lite skillnad mot 90 tusen kr... så jag vet hur det är att lägga ner hela min själ i mitt djur... så GLITTRA skaaaaa bli bra helt enkelt...MIN ögonsten är vad hon är:) LOVE HER!!!!

1 kommentar:

Kia sa...

Oj, stackare jag hoppas att hon blir bättre. Vet hur dåliga dom kan bli av urinsten. men det är rätt man ska inte ge upp, det gör folk på tok för lätt, du bryr dig verkligen om dina djur=) kram